Rubriky
Marketing

Co je cena, jako součást marketingového mixu?

Cena je částka, za kterou jsou výrobek nebo služba nabízeny na trhu. Je vyjádřením hodnoty pro spotřebitele, tj. sumy, kterou spotřebitel vynakládá, výměnou za užitek, který získá díky zakoupenému výrobku či službě.[1]

Cena je jediná součást marketingového mixu, která přináší příjem[2]. Všechny ostatní položky představují náklady. Vzhledem k této okolnosti je ceně třeba věnovat mimořádnou pozornost.

Cena vychází z nákladů, ceny konkurence, nebo poptávky (v praxi obvykle neexistuje „čistý typ“ ceny). Tato tři hlediska jsou označována jako magický trojúhelník cenové politiky.[3]

[1] KOTLER, P., ARMSTRONG, G.: Marketing, str. 483

[2] V teorii firmy bychom hovořili přímo o zisku (zisk =  příjmy – náklady), neboť ten je z dlouhodobého hlediska primárním cílem firmy.

[3] BUCHTA, M.: Manažerská ekonomika II (ekonomika podniku), str. 76

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..