Rubriky
Marketing

Co je distribuce v rámci marketingového mixu?

Distribuční systém zprostředkovává cestu výrobku od výrobce k zákazníkovi. Měl by umožnit, aby se k zákazníkovi dostalo zboží v místě a v době, která mu nejlépe vyhovuje. Základními způsoby jsou prodej v maloobchodě či velkoobchodě, prodej prostřednictvím obchodních zástupců a podobně. Součástí distribučního systému je i příprava zboží, skladování, prodej, servis či poskytování úvěru.[1]

Způsob, jakým se dostává zboží k zákazníkovi můžeme označit jako distribuční cestu, což je množina organizací, které se podílejí na procesu zajištění dostupnosti výrobku nebo služby pro zákazníka.[2]

Důvodem, proč přenechávat část prodejních úkolů prostředníkům je ten, že distribuční centra jsou schopny dosáhnout větší efektivnosti v zajištění dostupnosti výrobků pro cílové trhy. Tuto skutečnost zobrazuje obrázek níže.

Vliv distribuce na snížení počtu obchodních transakcí
Vliv distribuce na snížení počtu obchodních transakcí

V dnešní době informačních systémů je jedním z dobrých způsobů distribučního kanálu přímý prodej prostřednictvím internetového obchodu. Přináší s sebou řadu výhod, ale pochopitelně i některé nevýhody.

[1] PREISLEROVÁ, D.: Ekonomika, str. 93

[2] KOTLER, P., ARMSTRONG, G.: , str. 536

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..