Rubriky
Marketing Podnikání

Co je fundraising?

Jednou z metod, jak snížit cenu pro koncového zákazníka (ať už se jedná o studenta, odbornou veřejnost apod.) je využití fundraisingu. Fundraising je získávání prostředků, resp. hledání zdrojů, které má pomoci především neziskovým organizacím zbavit se nedostatku financí. V publikační činnosti je využíván např. ke hledání sponzorů, kteří by si ve vydávané publikaci zaplatili reklamní plochu. O tuto částku pak lze snížit prodejní cenu.

Hlavní způsoby získávání peněžních příspěvků jsou:[1]

  • osobní návštěva, hromadný (formální) adresný nebo neadresný dopis, někdy s vloženou obálkou pro odpověď nebo s poštovní poukázkou – tzv. direct mail tj. přímý poštovní styk,
  • vyhlášení veřejné sbírky sdělovacími prostředky (včetně plakátů a letáků), tj. výzva předem neurčenému okruhu dárců,
  • osobní dopis či telefonický rozhovor (tzv. telefonní fundraising). Předpokladem je předcházející znalost dárce, který už dar poskytl a nyní žádáme o obnovení sponzorství,
  • písemná žádost o grant – v mnoha případech vyžaduje velmi byrokratický postup,
  • fundraising „od dveří ke dveřím“. Nese s sebou nevýhodu vstupování do soukromí potencionálních dárců,
  • oslovování předem vytipovaných možných dárců je nejúčinnější způsob. Je založen na již získaných konexích a předešlých obchodních nebo osobních vztazích.

[1] Studijní texty Ing. Simony Škarabelové, PhD. do předmětu ve VS vyučovaného na ESF MU.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..