Rubriky
Marketing

Co je produkt, jako součást marketingového mixu?

Produkt je v podstatě cokoliv, co je nabízeno na trhu. Tyto nabízené produkty obsahují další proměnné veličiny, které se musí promítnout do marketingového přístupu vydavatele, resp. výrobce.

Jde o obal, značku, vzhled výrobku, jeho design (tvar, barva atd.) Každý z těchto prvků může výrobek nebo službu odlišovat od konkurence. Z tohoto pohledu rozlišujeme „jádro produktu“ a „vlastní produkt“ a tzv. „rozšířený výrobek“.

Jádro produktu je samotný přínos, který zákazník získává koupí takového zboží. Představuje vlastní motivaci kupujícího realizovat koupi za daných podmínek.

Vlastní produkt je určen těmito faktory:

  • Vzhled produktu
  • Název produktu nebo služby
  • Kvalita
  • Design a obal

rozšířeném produktu je nabízeno kromě základních vlastností výrobku, které obsahuje fyzický výrobek, i další přidané hodnoty, které je dobré zákazníkovi poskytnout (nabídnout).

Na následujícím obrázku je zachycena vzájemná spojitost mezi jádrem produktu, vlastním a rozšířeným produktem.

produkt, jako součást marketingového mixu
Produkt, jako součást marketingového mixu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..