Rubriky
Legislativa Marketing

Jak je reklama na tabákové výrobky regulována v USA?

Po vzoru rozhodnutí soudního dvora Evropské unie i Kanada vyslovila zákaz používání označení „light“ i „mild“ a označila je za klamavou reklamu. Kanada patří k země s největší represí na tabákové výrobky. Opakem je tomu ve Spojených státech, kde regulativní opatření vůči tabákové reklamě jsou nejmírnější na světě. V Kalifornii, , po zavedení přísných omezení kouření na veřejnosti a ve veřejných prostranstvích (restauracích, barech, úřadech apod.) klesl podíl kuřáků na polovinu. Zatímco v Kalifornii kouří 18% dospělé populace, v jiných státech 22%.

Novým opatřením ze strany kanadské legislativy bude povinnost umístit obrázkové zdravotní varování na cigaretové krabičky (podobné opatření zavedla již Brazílie). Odborníci totiž zjistili, že černobílé varování již nezabírá. Nahradit je mají barevné obrázky s motivy impotence, rakoviny plic apod. Na Obrázku č. 2 můžeme vidět vyjmuté lidské plíce. Ve střední části obrázku můžeme rozeznat světlou tkán plicního nádoru, ve spodní části můžeme vidět srdce. Zatímco barva zdravých plic je světle růžová, na obrázku vidíme tmavou až černou tkáň zbarvenou dehtovými reziduy zanechanými cigaretovým kouřem. I takovýto obrázek se může objevit na krabičce od cigaret ve výše zmíněných zemích.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..