Rubriky
Legislativa Marketing

Jak se reguluje tabáková reklama ve Velké Británii?

Systém reklamních restrikcí ve Velké Británii je velmi složitý. Opírá se o mnoho zákonů a množství nezávislých státních či soukromých institucí, které mají větší či menší pravomoc. Mimo elektronická média, je nejznámější samoregulační institucí The Comittee of Advertising Practice (Výbor pro reklamní praxi – CAP) a jeho Advertising Standard Authority (Rada pro reklamní standard – ASA), pro elektronická média je pak nejdůležitější Independent Television Commission (Nezávislá televizní komise – ITC) a Radio Authority (Rozhlasová rada – RA). Různé průmyslové svazy navíc vytvářejí vlastní instituce pro kontrolu vlastních reklamních kodexů.

V televizním vysílání je zakázána cigaret, cigaretového tabáku, dýmkového tabáku, doutníků a ostatních přidružených výrobků. V rozhlase je zakázána pouze cigaret a cigaretového tabáku. V kinech je úprava shodná jako v televizním vysílání. Videofilmy, kde je tabáková v zásadě možná, musejí obsahovat zdravotní varování o velikosti nejméně 30% velikosti obrazu, trvající nejméně 4 vteřiny. Reklamní omezení v novinách a časopisech jsou založena na dobrovolných restrikcích a kontrolována ASA. Každá musí nést údaj o obsahu dehtu a jedno ze šesti různých zdravotních varování, přičemž část pro tato varování nesmí být menší než 17,5% plochy inzerátu. Venkovní podléhá obdobným omezením; navíc existuje dobrovolná dohoda o limitu výdajů na takovou reklamu a umísťování billboardů daleko od škol.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..