Rubriky
Podnikání

Jak vypadá trh s tabákovými firmami v ČR?

Na území České Republiky je market-leader v oblasti distribuce a výroby tabákových výrobků firma , a. s. (její podíl na trhu převyšuje 80%). Firma (dále jen PM) je tak klíčovým zadavatelem reklamy na tabákové výrobky v České Republice.[1]

Ostatní producenti tabákových výrobků v ČR

O 18% tuzemského trhu kontrolují firmy Reemtsma International (ovládající slovenský tabákový průmysl) [13], British American Tobacco, která má továrnu v Mariánských Lázních, a Japan Tobacco International. Zbylá 2% připadají na firmu House of Prince (značky Prince, Caines a Cristal), drobné lokální výrobce jako CZ Tabák (značky Letka a Red Dog) a dovozce jiných značek.

[1] Společnost Philip Morris utratila v r. 2001 celosvětově za reklamu přes 59 miliard korun, čímž se dostala na 7. místo mezi největšími zadavateli reklamy na světě. Jako první se umístil Procter & Gamble, s reklamními výdaji více než 116 miliard Kč. V České republice firma P&M nepatří ani mezi 20 největších zadavatelů reklamy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..