Rubriky
Marketing

Jaké jsou základní formy webové prezentace?

Základní forma webové prezentace

Základní forma propagace firmy na internetu skýtá široké možnosti. Řadě živnostníků a malých firem však postačí jednoduchá statická prezentace, jejíchž účelem je prezentace základních informací o společnosti, kontaktních údajů a základní přehled nabízených výrobků a služeb. Tyto stránky mívají mezi 3 až 15 webovými stránkami.

Rozsáhlá webová prezentace

Komplexně zpracovaná problematika podnikání společnosti se ve většině případů nedá prezentovat na několiko málo stránkách. Rozsáhlé stránky typické pro střední a velké podniky disponují celou řadou funkcionalit, které se vztahují nejenom k vyšší úrovně prezentace, ale častou souvisí s oborovou specifikací. Příkladem může být např. konfigurátor aut na stránkách mladoboleslavské Škody Auto.

Oproti předchozím příkladům tyto stránky disponují políčkem pro vyhledávání v rámci prezentace, mapou stránek, flashovými bannery, konfigurátorem produktu a dalšími prvky internetového marketingu, který nabízí podstatně širší rozsah informací včetně prvků zábavy[1]. Rozsáhlé webové prezentace čítají desítky hlavních stránek a stovky podstránek.

Webová prezentace Škody Auto se umístila na prvním místě v kategorii Auto-moto prestižní české ankety WebTop100[2].

[1] Webfun, mobilní zábava, PraktikMan, Škoda hrou

[2] WebTop100: Žebříček kvality webů českých firem [online]. [9. 08. 2009]. Dostupný z WWW: <http://www.webtop100.cz>

E-shop slouží k nabídce a vyhledání zboží a služeb s možností se je objednat, příjmu takových objednávek od zákazníků, zprostředkování plateb a poskytování dalších informací o výrobcích či řešení reklamací.

Uživatelům e-shopu je umožněno procházet katalog zboží (ve většině případů organizovaný v kategoriích), nebo zboží vyhledávat podle parametrů či jen podle shody v názvu nebo popisu. Jednotlivé produkty mají většinou detailní stránku s podrobnějším popisem a výčtem specifik a variant

E-shop je v drtivé většině případů realizován jako sada skriptů, který spolupracuje s databází, v níž má detaily o zboží (službách) uloženy – ve své podstatě se snaží ulehčit co nejvíce práci administrátorovi elektronického obchodu v evidenci nabízeného zboží, úpravě cen a skladových zásob a ostatní agendou s tím spojenou.

Sofistikovanější e-shopy dokáží spolupracovat s desktopovým ekonomickým, logistickým, účetním či jiným softwarem, který daná firma používá (většinou pomocí datových souborů v dohodnutém formátu). Mezi pokročilé služby patří generování datových souborů pro servery, které je agregují, možnosti platit internetovou kartou, elektronickou peněženkou nebo platebním systémem (PayPal, PaySec, MoneyBookers, atd.), u těch nejsložitějších e-shopů patří statistika návštěvnosti, nákupní tendence a profily chování zákazníků.

E-shop napsaný s přihlédnutím k [1] dokáže přitahovat pozornost potenciálních zákazníků, hledajících zboží, jež chtějí koupit, přes internetové vyhledávače. Některé (většinou menší) e-shopy provozují výměnu odkazů s jinými tematicky podobnými stránkami, čímž oboustranně zvyšují svoji propagaci. Tak mohou provozovatelé obchodů získávat zákazníky, které by jinak neměli.[2]

[1] = Search Engine Optimalization, nebo-li optimalizace stránek pro vyhledávače. Touto problematikou se zabývám v praktické části diplomové práce.

[2] Wikipedie: Otevřená encyklopedie: [online]. c2009 [citováno 15. 08. 2009]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Internetov%C3%BD_obchod&oldid=4115207>

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..