Rubriky
Marketing

Jaký mají význam emoce v tabákové reklamě?

Člověk vyhledává silné prožitky nejenom v zájmu uspokojování svých potřeb, ale pro ně samotné. Často kolem sebe vidíme celou řadu příkladů umělého obohacování života o prožitky. Lidé např. cestují, sportují, ale také užívají různé drogy (od těch společensky tolerovaných, jako jsou právě tabákové výrobky, až po drogy, jejichž užívání je trestně postihováno). A to vše v důsledku potřeby vzrušení a navozování si příjemných pocitů.

sama se stává významným prvkem současného života, který vnáší emoce do života, je vzrušujícím impulsem ve světě uměle navozovaných emocí. Aby na sebe upoutala pozornost, musí přinášet stále nové a neobvyklejší podněty.

Alkoholismus, kouření, drogové a jiné závislosti jsou příkladem toho, že potřeba slasti může u člověka překročit meze a uspokojovat se na úkor jeho vnitřní biologické rovnováhy. Vnímání člověka je selektivní a velmi často ani nepřijme informace, které ho potenciálně ohrožují. Rejmánek[1] např. uvádí, že venkovní reklamu proti kouření vnímali kolemjdoucí nekuřáci v 80% případů, kuřáci ji zaznamenali jen ve 20% případů.

[1] Rejmánek, R. Úvod do psychologie trhu. Vysoká škola ekonomická, , 1966

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..