Rubriky
Internet Marketing Podnikání

Jaký mají vztah čeští zákazníci k nakupování na internetu?

Dle průzkumu společnosti Google a agentury TNS Infratest v už 94% uživatelů internetu nakoupilo online. Mezi listopadem 2007 a 2008 Češi na internetu nejčastěji nakupovali spotřební zboží (94%) a IT, audio a video produkty (92%). Podrobnější statistiky uvádějí následující rozložení: oblečení a doplňky (88%), kosmetika a parfémy (78%), osobní péče (56%), periferní počítačová zařízení (55%). Češi častěji než jiné národy nakupovali na internetu zájezdy. Typickým zbožím nakupovaným online byly zájezdy, počítačové programy, letenky a hotelové služby. V tradičních kamenných obchodech bylo více nakupováno oblečení a doplňky, kosmetika, sportovní zboží a mobilní tarify. [1]

88% Čechů před nákupem zkoumalo nabídku na internetu. Pro hledání zboží využívali z 88% vyhledávače, z 53% webové stránky výrobce a z 51% stránky maloobchodů. Vyhledávače využívali uživatelé ze dvou důvodů – umožnily jim dostat se k webovým stránkám, které by jinak vůbec neobjevili (87%) a rychle našly relevantní prodejce zboží (85%). 44% uživatelů použilo k nákupu či vyhledávání informací před koupí internetovou aukci. 75% českých uživatelů důvěřovalo obchodům, které obsahovaly telefonický kontakt, 74% uživatelů se spokojilo s referencí jiných spotřebitelů. Důvěru měly také obchody s českou produktovou řadou.[1]

[1] ComputerWorld.cz: Co a jak Češi nakupují na internetu? [online] [cit. 2009-08-08] Dostupný z WWW: <http://computerworld.cz/-a-komunikace/vyzkum-googlu-co-a-jak-cesi-nakupuji-na-internetu-276>

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..