Rubriky
Internet Marketing

K čemu je dobrá analýza návštěvnosti a jak se měří návštěvnost webových stránek?

Analýza návštěvnosti je velmi důležitou součástí jakékoliv formy internetového marketingu. Ať už máte optimalizujeme web pro vyhledávače nebo se snažíme zvýšit počet návštěvníků prostřednictvím rozesílání elektronického zpravodaje a zjišťujeme jejich reakci, vždy je nutné sledovat návštěvnost internetových stránek.

Podrobná analýza návštěvnosti nám odhalí nejenom základní ukazatele (počet unikátních návštěvníků, počet zobrazených stránek apod.), ale také detailní informace o našich návštěvnících (odkud přišli, z jakého jsou regionu, jak dlouho na stránkách byli, na co klikli atd.). Pomocí sofistikovaných analytických nástrojů je měření návštěvnosti webových stránek jednou z nejpřesnějších technik v marketingové praxi.

Co všechno můžeme měřit:

  • Počet návštěvníků
  • Zdroj návštěvníků – z jakých stránek na web přišli
  • Strukturu vyhledávačů – z jakých vyhledávačů na web vstoupili
  • Na základě jakých klíčových slov z vyhledávačů přišli
  • Jaké stránky si nejčastěji prohlížejí
  • Z jakých stránek nejčastěji odcházejí a proč (slabé místo webu)
  • Z jakých zemí jsou vaši návštěvníci
  • Noví vs. vracející se návštěvníci
  • Zákazníci (ti, kteří objednali) vs. ostatní uživatelé
  • Srovnání návštěvníků v čase – sledování vlivu sezónnosti na návštěvnost
  • Kolik návštěvníků z celkového počtu se stalo zákazníky
  • Jaké vyhledávače přinášejí nejvíce zákazníků
  • Z jakých klíčových slov ve vyhledávačích se uživatelé konvertují
  • Efektivitu kampaní z hlediska konverze – jaké reklamní kampaně na internetu přeměnily uživatelé na zákazníky
  • Jaké produkty/služby nebo skupiny produktů/služeb jsou nejpoptávanější
  • atd.

Mezi nejsilnější neplacené analytické nástroje ke sledování statistik návštěvnosti patří Google Analytics. Na praktickém příkladu bude demonstrována analýza návštěvnosti u základních ukazatelů. Služba Analytics poskytuje informace o tom, jak lidé nacházejí váš web, jak jej využívají a jak můžete zvýšit uživatelský dojem návštěvníků. Pomocí těchto údajů můžete zlepšit návratnost investice do svého webu, zvýšit počet konverzí a vydělat na webových stránkách více peněz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..