Rubriky
Marketing

Kdy je tabáková reklama efektivní?

Reklama může ovlivnit chování člověka jen tehdy, když projde procesem příjímání a zpracování (tzn. že člověk reklamu vnímal a je pochopena). Pozitivně reklama potencionálního zákazníka ovlivní v případě, že má motivující kvalitu. Jako celek se stane podnětem, stimulem pro nákup zboží, v našem případě tabákových výrobků.

Na této cestě prochází tabáková reklama procesem smyslového vnímání (zaznamenání a zpracování našimi smyslovými orgány). V druhé fázi pak kognitivním vnímáním. Tento druhý stupeň funguje za pomoci pozornosti, paměti, obrazotvornosti, myšlení, rozhodování a řeči. Člověk vnímá a zpracovává podněty ze svého prostředí podle toho, co je pro něj situačně důležité, jaké jsou jeho hodnotové orientace, potřeby, zájmy, cíle a jaké zkušenosti jsou zaznamenány v jeho paměti a v celkovém poznávacím systému.

Nedostatkem o vyvolání příjemných asociací tabáková reklama opravdu netrpí, naopak, mohla by být vzorem v navozování příjemných iluzí a světa fantazií.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..