Rubriky
Legislativa Marketing

Proč má stát zájem regulovat tabákovou reklamu?

Proč má stát zájem omezovat legální podnikatelské aktivity, které ročně přinesou do státního rozpočtu více jak 1,5 miliardy[1]? Je to samozřejmě proto, že cílem státu není naplnit státní pokladnu, nýbrž dbát na blahobyt a zdraví občanů, a regulace reklamy k tomu má patřičným dílem přispět. Otázkou je, zda-li omezení či úplný zákaz tabákové reklamy povede ke kýženému efektu snížení konzumace tabákových výrobků.

Z výše uvedeného vyplývá, že to není snaha snížit zisky tabákových společností, nýbrž snížit zdravotní dopad na populaci v důsledku užívání toxických látek obsažených v cigaretách a doutnících. Následující fakta jsou hlavní příčinou snahy regulovat tabákovou reklamu, zvyšovat spotřební daň tabáku atd., což v konečném důsledku má vést k omezení (zastavení) počtu kouřících, zejména dětí [6].

 

[1] Čistý zisk před zdaněním firmy (80% podílu na trhu v České Republice) byl v roce 2001 podle Výroční zprávy (Annual Report 2001) 5,007 miliardy Kč, čistý zisk po zdanění byl 3,407 miliardy Kč.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..